Co oznacza zarządzanie finansami?
Posiadanie własnej firmy wiąże się z całym szeregiem obowiązków i powikłań. Zaszczytnie i ambitnie jest mówić, że nasze finanse są zarządzane w odpowiedni sposób. Co jednak to właściwie oznacza? Nasza firma to przede wszystkim koszty i przychody. Oczywiście bardzo ważny jest zasób ludzki i kapitał surowcowy, ale prawda jest taka, że to kwestia pieniędzy decyduje czy nasza firma w przyszłości nadal będzie funkcjonować czy nie. To jakie generujemy finanse (przychody i koszty) pozwala nam na rozwój firmy lub wprost przeciwnie, sprawia, że musimy zmniejszyć skalę działania. Jednak w natłoku prac, dopilnowywania wszystkiego, jak znaleźć czas by wszystko to ogarnąć? Opłacenie czynszu, opłat, podatki, ubezpieczenia za pracowników… czasem wymaga to od nas wybrania się gdzieś lub spędzenia czasu przed laptopem. Kiedy to zrobić gdy 24 godzin w dobie jest za mało by wszystkiemu sprostać. Jak zadbać o finanse, być regularnym i opłacać w terminie podatki gdy nasza firma pochłania cały nasz wolny czas. Zarządzanie finansami to nic innego niż panowanie nad przepływem pieniądza w naszym przedsiębiorstwie. Niezależnie od tego czy nasze przedsiębiorstwo jest produkcyjne czy usługowe czy jakakolwiek inne, generuje jakieś koszty i powinno generować jakieś przychody. Jest to proste i wydaje się logiczne.
Korzystanie z nowinek technologicznych
Kiedyś opłacanie rachunków czy uiszczanie za podatki wiązało się z jechaniem w konkretna placówkę lub chociaż na pocztę gdzie można było nadać przekaz do zapłaty. Należało wówczas znaleźć czas na wyjazd, często stanie w kolejce, a w dodatku trzeba było brać poprawkę na to, że takie przekazy trochę docierały do pożądanej osoby. Jak widać wszystko to wiąże się z czasem. A jak każdy przedsiębiorca wie, czas to pieniądz. Każda minuta spędzona poza firmą może czasem oznaczać spory przychód, przechodzący pod nosem. Zwłaszcza na początku. Dlatego każde unowocześnienie w tej kwestii miało na celu zmniejszyć czas jaki poświęcamy na nasze sprawy a dokładnie na zarządzanie nimi. Działalność dużo zyskuje gdy przy jej rozwoju obecny jest jej właściciel podejmujący wszelkie decyzje. Dlatego z pojawieniem się komputerów pojawiały się rozwiązania mające na celu ułatwić opłaty właścicielowi wytwórni. Z laptopem można było już podróżować i rozłożyć się na przykład w pociągu lub na postoju w samochodzie. Dlatego jednak niestety ale wzorcem pracującego nad własna działalnością kobiety lub mężczyzny stal się wizerunek osoby ślęczącej nad komputerem lub za zamkniętymi drzwiami gabinetu. Bardzo ucierpiało na tym życie towarzyskie lub rodzinne takich osób. Dlatego tak naprawdę rewolucja w zarządzaniu finansami stało się korzystanie w tym celu z telefonu.
Telefon, czyli jak dbać o nasze przedsiębiorstwo dosłownie wszędzie
Telefony komórkowe stały się już od ładnych paru lat naszą prawą ręką, z którą prawie nigdy się nie rozstajemy. Jest to bardzo pomocne zwłaszcza gdy mówimy o własnej działalności. Nie trzeba być w biurze by opłacić czynsz. Wystarczy zainstalować aplikację na telefon swojego banku i wysłać przelew z każdego miejsca na świecie. Jeśli chcemy opłacić ubezpieczenie, nie ma nic prostszego! Wystarczy zdefiniować sobie kontakt z numerem rachunku bankowego własnego ubezpieczyciela i gdy tylko przyjdzie czas pościć przelew. Co tyczy się bezpieczeństwa korzystania z takich aplikacji, to ryzyko jakieś zawsze jest. Prawda jest taka, że statystycznie bardziej niebezpieczne jest iść ulicą z gotówką przy sobie by opłacić na miejscu. Już bezpieczniej jest to zrobić przez internet przy użyciu aplikacji. Szereg specjalistów czuwa nad bezpieczeństwem takich transakcji, a gdy coś jednak pójdzie nie tak jest to łatwo udowodnić. Telefon pozwala nam również zadbać w większym stopniu o swoje życie prywatne. Telefon i tak zawsze ma się przy sobie. Równie dobrze w trakcie zabawy z dziećmi można zrobić sobie przerwę, zadzwonić do jednostki sprawdzając czy jakaś transakcja zakończyła się powodzeniem oraz zrobić przelew na ubezpieczenia. Telefon może służyć nam również do zapisywania w kalendarzu niektórych spotkań lub terminów. Ta opcja przydaje się zwłaszcza tym, którzy mają kłopoty z pamięcią lub zwyczajnie w świecie mają aż tyle obowiązków, że nie są w stanie temu sprostać. Wówczas takie przypomnienie z telefonu, że do dziś należało zapłacić czynsz za wynajem lokalu. Wówczas od razu zlecasz na aplikacji przelew i masz czyste sumienie.
Jak znaleźć zloty środek w zarządzaniu czasem?
Oczywiście prawda jest, że twoja fabryka cię potrzebuje. Jej pieniądze spoczywają w twoich rękach. Twoje decyzje potrafią zaważyć na istnieniu przedsiębiorstwa, którego jesteś właścicielem. Nie zapominajmy jednak o tym, że zakład pracy któremu przewodzimy jest naszą pracą. Pracujemy żeby mieć za co żyć, a nie żyjemy dla pracy. Dlatego w jej zarządzaniu należy wybierać mądrze środki które pozwolą nam cieszyć się czasem z rodziną i znajomymi. W tej kwestii idealny jest telefon, który nie tylko pozwoli ci oszczędzać drogocenny czas, a stanie się twoja prawą ręką w zarządzaniu kapitałem firmy. Telefon będzie twoim kalendarzem, alarmem, kontaktem z przedsiębiorstwem i kontrahentami, bankiem i wizerunkiem twoich oszczędności. Zajmie się tobą i twoimi sprawami związanymi z interesem, tak że ty sam znajdziesz czas dla siebie i bliskich. To, że telefon jest genialnym wynalazkiem nie jest niczym nowym, jednak gdy korzysta się z niego w umiejętny sposób pozwoli na optymalne zarządzanie nie tylko działalnością, a i swoim czasem wolnym, a nawet życiem.